torsdag 12. desember 2013

Fra telt, sovepose og øde strender til.... eeeehhh BYGGEPLASS???!!!

Det er ikke noe å si på utsikten, men alt annet du ser er en gedigen byggeplass...
Ja, da er jeg nok en gang tilbake på den arabiske halvøya. Hvem skulle vel tro at jeg skulle havne her 2 ganger på under 1 måned? Men sånn kan det gå når du melder deg på tur med ukjent destinasjon! Denne gangen er jeg selv herre over reisemålet og har full kontroll på hvor jeg skal..., dog ikke full kontroll på hva som venter meg!

Faktisk gjorde turen min i Oman meg mer nysgjerrig på hva som venter meg i Dubai. Min lokale guide i Oman sa at det var annerledes... - så ja, som de sier her som i resten av Asia; same same, but different! Det er forresten en frase som følger deg når du har vært mye i Asia, og da den datt ut av meg i Oman, så knakk de sammen i latter!


Vi ankom hotellet kl 02.30 i natt og stupte rett i seng. Hadde bedt om rom høyt oppe slik at vi kunne nyte utsikten... Og et sted under bookingen må jeg ha oversett en liten detalj... Vel, et par nylige rewievs sa at det var "litt" bygging i området. LITT? Litt som i litt ekstremt mye?? Jeg har jo hatt byggeplass utenfor stuevinduet hjemme i 3 år og er faktisk ganske tolerant her, men dette var ekstremt. Det ser ut som de bygger en helt ny bydel spør du meg. Ha ha! Og ja... De bygger en øy også faktisk!


Vel, skit i byggeplassen. Nå skal Dubai oppleves - søvnen er glidd ut av øya 2 ganger allerede (vi sto opp litt vel tidlig i forhold til når vi kom i seng for å rekke frokosten, så det var et must med en frokosthvil... He he)! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar