mandag 17. mars 2014

Guidebookshoppinggocrazy!

Alle er vel hekta på noe? Jeg kan igrunn ikke si jeg er spesielt hekta på shopping, men når det kommer til et par elementer innenfor kategorien shopping, kan jeg kanskje innrømme at jeg er bittelitt shoppingfreak! Dette gjelder blant annet mitt innkjøp av bøker. Særlig de bøkene som er ekstra fine å bla i. De med masse bilder, lite tekst og skinnende, blanke sider. Guidebøker kan lett havne i denne gruppen her...

Siden jeg nå straks skal til Marokko, tenkte jeg jo at det kunne vært kjekt med en liten guidebok. Nå er nok programmet såpass tett at jeg helt sikkert ikke får brukt for denne boken, men allikvel... det er jo tross alt interessant å lese seg opp bittelitt før turen. Og når jeg først var i nettbutikken, så kunne jeg jo ikke bare handle èn bok, det sier seg selv det. Før handlet jeg bare guidebøker når jeg skulle på en tur, når faktisk turen var bestilt og betalt. Nå kan jeg handle guidebøker fordi jeg med stor sannsynlighet skal dit innenfor kort tid, eller fordi jeg har så utrolig lyst til å dra dit og kanskje planlegger en tur dit, men vet kanskje ikke helt eksakt hvor jeg skal slik at jeg må lese meg opp litt... eller bare rett og slett fordi det er en drømmedestinasjon (jeg er faktisk litt flink til å holde igjen på sistnevnte, hvis ikke kunne det tatt litt av...)

Jeg har ingen favoritt guidebok-serie, så jeg prøver meg alltid litt frem. Jeg prøver uansett å velge etter utgivelsesdato. Jo nyere, jo bedre...


Denne kjøpte jeg til Marrakesh turen som det nå bare er 5 dager til!!! Denne er faktisk fra 2014 og er den nyeste i denne runden innkjøp.

I tillegg klarte jeg å putte disse bøkene i handlekurven:



Denne hadde jeg en god grunn for å handle. Jeg skal nemlig dit en langhelg i mai. Den har et kart i plastaktig papir som du kan rive ut, noe jeg syns var veldig praktisk.




Ok, jeg kan ikke skyve under en stol at jeg elsker Berlin. Jeg har sikkert vært der 10 ganger, minst, og jeg var der i 4 måneder i 2006, så denne byen føler jeg at jeg kjenner godt. Meeeeen, det er mye som har skjedd på 8 år - nye hotte steder har dukket opp, nye spisesteder jeg bør sjekke ut og mye annet unyttig som kan være morsomt å få med seg. Jeg syns denne virket spennende og siden min siste guidebok ble kjøpt da jeg bodde der i 2006, så syns jeg det var på plass med en ny bok.



Så var det denne da - en oversikt over 37 spennende bilturer i California. Denne hadde jeg ingen kjempegod grunn til å kjøpe. Vi skulle egentlig til California i fjor og vurderer det også i år, men ser ikke ut som det passer inn i timeplanen vår. Jeg har kjempelyst til å dra på biltur rundt omkring i California, så denne boken er rett og slett en liten bok til drøm og inspirasjon.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar